Fakültemiz, köklerini İslam’ın temel kaynaklarından alan, çağın ihtiyaçlarını gözeterek gelenekten geleceğe köprü kuran bir ilim anlayışıyla öğrencilerin İlahiyat sahasında derinlikli bilgi, eleştirel düşünme ve araştırma yetkinliği kazandıran, evrensel bilimsel değerlerle uyumlu, özgün düşünce üreten, toplumsal sorunlara çözüm geliştiren, değer üreten din bilimcileri yetiştirmeyi benimser.
Geleneğinden beslenen, çağın bilimsel ve teknolojik gelişmelerini takip eden, İslam düşüncesini günümüz meseleleriyle ilişkilendirerek özgün yorumlar geliştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde akademik görünürlüğü yüksek, katılımcı, şeffaf ve sürdürülebilir bir yönetim anlayışıyla toplumun kültürel ve manevi gelişimine yön veren, ilim-hikmet-irfan çizgisinde öncü bir fakülte olmaktır.
Farklı İnanç ve Düşüncelere Saygı: Fakültemiz, tüm akademik ve idari süreçlerinde farklı inanç, görüş ve yaklaşımlara saygıyı esas alır, çoğulculuğu ilmî gelişim için bir zenginlik olarak görür.
Millî ve Manevî Değerlere Sadakat: Kuruluş felsefesini millî ve manevî değerlerden alan fakültemiz, bu değerleri çağın gereklerine uygun şekilde korumayı, geliştirmeyi ve kuşaklar arasında aktarmayı hedefler.
Paylaşımcılık: Ürettiği bilgi, deneyim ve imkânları toplumla ve tüm paydaşlarıyla paylaşmayı temel sorumluluk kabul eder, açık iletişim, iş birliği ve ortak aklı esas alır.
Toplumsal Sorumluluk: Toplumsal meseleleri önemser, toplumsal fayda bilinciyle hareket eder, yetiştirdiği mezunlarla ve yürüttüğü faaliyetlerle toplumun dini, kültürel ve ahlaki gelişimine katkı sağlar.
Yeniliklere Açıklık: Köklerinden aldığı gücü çağın gelişmelerine adapte eder; eğitim, araştırma ve toplumsal katkı alanlarında yenilikçi uygulamalara ve güncel değişimlere açık bir anlayışı benimser.
Bilimsel Üretkenlik ve Özgünlük: Bilimsel üretkenliği, özgünlüğü ve disiplinler arası çalışmayı destekler.
Analitik ve Çözüm Odaklı Düşünme: Karmaşık dini, sosyal ve kültürel sorunları analitik bakış açısıyla ele alır; eleştirel düşünmeyi ve çözüm üretmeyi destekleyerek öğrencilerini bu yetkinliklerle donatır.